Nooit meer heen en weer

Nooit meer heen en weer

Arie Pieters, woonachtig in 's-Gravendeel, is in het dagelijkse leven o.a. actief als fotograaf, tekstschrijver op het gebied van reclame & promotie en freelance correspondent voor een regiokrant. Eerder schreef hij boeken over de monumentale bomen en de natuur in de regio waar hij zelf woont; de Hoeksche Waard. Hij is van jongs af aan altijd al geïnteresseerd geweest in vogels, dieren en de natuur in het algemeen. Als actief lid van ondermeer Vogelbescherming Nederland en coördinator van de regionale bomenwerkgroep in de Hoeksche Waard, zet hij zich als vrijwilliger ook in het dagelijkse leven in voor de natuur. Maar ook plaatselijke en regionale historie heeft altijd zijn aandacht gehad. Zo verscheen er eerder van zijn hand o.a. het boekje 'Verdrongen door de rivier', over het verdwenen wijkje Bevershoek. In 'Nooit meer heen en weer' blikken we aan de hand van ruim 60 foto's terug op de Veerdienst 's-Gravendeel-Wieldrecht in de 20e eeuw. Deze veerdienst kreeg in 1929, nu precies 90 jaar geleden, een eerste 'echte' pont. In 1977 werd het veer vervangen voor de Kiltunnel. Hiermee kwam een einde aan een veer dat meer dan 300 jaar had bestaan.
Geschiedenis & Politiek
Mijnbestseller.nl