Een gewaagde onderneming

Een gewaagde onderneming

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
New York, 1908. Biochemist Rosalind Werner wil niets liever dan een einde maken aan de ziektes die het gevolg zijn van vervuild drinkwater. Om die reden werkt ze aan een innovatieve technologie die de manier waarop elk huishouden in de stad van drinkwater wordt voorzien, zal veranderen. Maar dat kan alleen slagen als ze anderen zover krijgt dat ze in haar werk gaan geloven.

De onlangs benoemde commissaris van water voor de staat New York. Nicholas Drake, doet dat echter niet. Integendeel, hij moet weinig van Rosalind en haar team van technici hebben en is sceptisch over wat ze doen. Maar als hij haar ontmoet, concludeert hij verrast dat ze heel anders is dan hij dacht.

Al snel voelt zowel Rosalind als Nick zich tot de ander aangetrokken, maar beiden willen ze niet toegeven aan hun gevoelens. Te meer daar ze lijnrecht tegenover elkaar staan in een strijd waarvan de uitkomst meer dan alleen hun eigen leven zal beïnvloeden. Wanneer de verdeeldheid toeneemt en uitloopt op een publiekelijk conflict en Rosalind het doelwit wordt van een onbekende vijand, kunnen de twee rivalen echter niet meer om elkaar heen en is de vraag: zijn ze in staat hun verschillen aan de kant te zetten en samen de strijd aan te binden?

Een gewaagde onderneming is het tweede deel in de serie Empire State. Verder verschenen:
• Deel 1 Een gevaarlijke erfenis
Uitgeverij Johannes Multimedia