Joop Landre

Joop Landré:
“Wij kwamen op het juiste moment. Het was 1965 en de
omroepen waren aan de top van hun arrogantie gekomen.”
In 1966 was Joop Landré een van oprichters van de Televisie en Radio Omroep Stichting. Joop Landré werd de algemeen directeur van de nieuwe omroep.
De TROS moest een plaats veroveren in het vernieuwde ‘open’ omroepbestel. Dit ging niet zonder slag of stoot. Vooral de aanvragen voor de B en de A-status werden door het ministerie van CRM vertraagd en tegengewerkt.
Een groot deel van dit boek gaat over Joop Landré en de TROS, maar ook de andere functies in zijn werkzame leven komen aan bod: journalist bij De Telegraaf, radiospreker bij Radio Herrijzend Nederland, directeur van de Rijksvoorlichtings-dienst, president van Polygoon en directeur van de Nederlandse Filmproductie Maatschappij.
In het laatste hoofdstuk vertellen oud-medewerkers van de TROS over hun persoonlijke ervaringen met Joop Landré.

Is Joop Landre het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Joop Landre