De verdwenen Jozef

Gelezen 240 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 62 Favoriet 5 Recensies 6
Thrillers & Spanning Lijsten 3 Spots 1   Topics 0

Deborah St. James bezocht het museum die druilerige dag niet alleen om voor de regen te schuilen, maar vooral om aan haar eigen neerslachtigheid te ontkomen.

Tot haar stomme verbazing blijkt ze binnen de kortste keren haar hart uit te storten bij een volslagen onbekende medebezoeker, de Anglicaanse pastoor Robin Sage, terwijl zij Leonardo da Vinci's Sint-Anne te Drieen bewonderen en zich afvragen waarom Jozef op de schets ontbreekt.

Nog verbaasder is ze enige maanden later als de eerwaarde plotseling blijkt te zijn overleden ten gevolge van een ongelukkige vergiftiging. Maar al snel komen Deborah en haar man Simon tot de conclusie dat hier sprake van boos opzet moet zijn. Zij roepen de hulp in van hun oude vriend inspecteur Thomas Linley en gezamenlijk beginnen ze een speurtocht naar een onthutsende waarheid...

De verdwenen Jozef is het vijfde boek van Elisabeth George, die met haar imponerende thrillerdebuut Totdat de dood ons scheidt onmiddellijk na verschijnen de internationale bestsellerlijsten haalde. Zij werd voor dit boek bekroond met vele prijzen, waaronder de felbegeerde Agatha Award.

Pockets populaire fictie
Pockets spanning
Thriller
Oorspronkelijke titel
Missing Joseph
Thomas Lynley & Barbara Havers (6)
Marcella Houweling
A.W. Bruna Uitgevers