Zegeningen van het hart

Zegeningen voor dag en nacht is de titel van dit spreuken-jaarboek. Zegeningen, omdat die ons bevrijden uit de behoefte iets te moeten presteren, vinden of overwinnen. Een zegen is immers vervullend en brengt je weer terug bij je zelf. Een zegen her-innert je weer aan waar het allemaal om gaat en wat de essentie van het leven is. Een zegen (teken van hogerhand) brengt je weer in contact met liefde en liefde laat je voelen dat het leven waardevol is. Op elke dag vind je twee spreuken, één voor de ochtend en één voor de avond. De momenten van de avond, waarop de stilte van de nacht steeds duidelijker zijn intrede doet, en van de ochtend, waarbij de opstanding van de dag steeds duidelijker aan kracht wint, zijn immers de meest passende momenten om deze speciale gevoelens van inzichtelijkheid toe te laten. Je bent dan dieper aanraakbaar, zodat deze ‘bloemen van woorden’ gemakkelijker voor je open kunnen gaan om hun essentie aan je prijs te geven.

Religie & Spiritualiteit
Oosterse oefeningen (yoga, tai-chi e.d.)
Brave New Books
11 maart 2021
11 maart 2021

Reacties op: Zegeningen van het hart