Stoer! Een oma als geheim agent!

A van Steeg 01 oktober 2019
Max heeft twee oma's. Een oma die graag breit en verhalen vertelt, en een oma die geheim agent is en voor niks bang is.
Geheim agent oma 2.0- De grote goudroof is het tweede boek is deze reeks. Eerder verscheen Geheim agent oma. De boeken kunnen apart van elkaar gelezen worden.

Dit keer moeten Max samen met zijn oma ervoor zorgen dat een geplande goudroof bij de Nederlandse bank niet doorgaat. Samen met Polly een super intelligente zelfrijdende auto die op afstand bestuurbaar is, maakt Max verschillende avonturen mee.
Maar de goudroof is niet het enige waar Max mee te maken krijgt. Hij heeft namelijk een nieuwe meester gekregen die een hekel aan kinderen heeft. Meester Grobbink geeft zijn klas op de ‘Zonneschijn-regenboog-roosje-horrorclown-badeend’ school gemene straffen. Maar waarom is hij dan meester geworden?

Zal het Max en zijn geheim agent oma het lukken om de goudroof te voorkomen? Zullen ze de daders op tijd vinden? Lukt het jou om het geheimschrift van Oma te ontrafelen?

Manon Sikkel heeft met dit tweede boek in De reeks een leuk boek geschreven waarbij de tekeningen van Katrien Holland een waardevolle toevoeging zijn voor het verhaal. Het boek is leuk voor kinderen die zelf al kunnen lezen. Het boek is geschikt vanaf een jaar of 7-8.
Ikzelf vond dat er wel veel in het boek gebeurde. Dit kan voor kinderen misschien wat 'te' zijn, waardoor het verhaal niet altijd even makkelijk te volgen is. De grappige gebeurtenissen zorgen voor luchtigheid en zal bij verschillende kinderen een glimlach op het gezicht toveren.

Geheim agent oma zal nog veel avonturen gaan meemaken vermoed ik zo. Ik ben benieuwd naar het vervolg op de avonturen van Max en zijn stoere oma.

Meer recensies van A van Steeg