Wat als er liefde in de lucht hangt?

A van Steeg 22 april 2024
De 28-jarige vrijgezelle Jolijn organiseert samen met haar collega en tegenpool Veerle een groot evenement voor vrijgezellen, maar zelf hoeft dat zoetsappige allemaal niet. Maar wat als het weer meespeelt en er toch wel knappe mannen rondlopen op hun meerdaagse evenement? Zal Jolijn dan nog steeds zo over de liefde denken?

Jolijn is een vrolijke, sociale maar ook wat naïeve jonge vrouw die als vrijgezel door het leven gaat. Als ze samen met Veerle, die wel een relatie heeft een prachtig evenement mag regelen die vrijgezellen op een speelse en open manier elkaar laat ontmoeten, weet ze nog niet dat Veerle Noah heeft geregeld om alles op beeld vast te laten leggen. Op de ochtend dat het evenement start wordt Jolijn met Noah opgescheept, maar tja hij ziet er wel goed uit. Is dit dan echt zo'n straf om met hem een paar dagen op te trekken? Ondertussen gebeurd er van alles op het evenement en loopt Jolijn van hot naar her. Maar zal het evenement een groot succes worden die jaarlijks kan terugkeren?

Yvonne Hooge heeft met Liefde van je leven een echte feelgoodnovelle geschreven. De liefde en zoetsappigheid vliegt van je reader, maar je weet van te voren hoe het zal eindigen en toch geniet je van het verhaal. Wat is Jolijn een lieve vrouw en wat is Noah toch een mooi en attente man. Heerlijk om te lezen. Natuurlijk loopt het evenement niet op rolletjes op bepaalde vlakken, maar dat geeft het verhaal net dat beetje meer.

Liefde van je leven is heel vlot geschreven en leest dan ook heel makkelijk weg. Het is een verhaal die je in een dagje kunt hebben gelezen en toch lees je dan met vrolijkheid om je heen. Want dat is echt wel wat deze novelle uitstraalt; vrolijkheid en liefde. Op zich is het verhaal an sich helemaal geen hoogvlieger, maar de gebeurtenissen en de sfeer eromheen maakt een hoop goed.

Ik las Liefde van je leven binnen een dag uit en sloot Noah en Jolijn zeker in mijn hart. Dat is wat je toch hoopt te vinden in een feelgood? Ik hoop dat Hooge nog vaker feelgood mag schrijven want deze jas past haar heel goed. Ik geef graag 4 sterren voor dit vrolijke en liefdevolle novelle.

Meer recensies van A van Steeg