Aanrader als je bewust kiest voor minder stress in je leven

A van Steeg 11 april 2024
In 10 stappen naar mentale rust is een boek die mij direct aansprak. Niet omdat ik geen mentale onrust ervaar, maar meer omdat ik nieuwsgierig was naar hoe Kirren Schnack haar theoretische kennis met de lezer zou delen op papier. Heb ik een positief gevoel overgehouden aan dit zelfhulpboek? Zijn de praktische oefeningen inderdaad makkelijk te volgen adviezen zoals op de voorflap wordt gepretendeerd?

Toen ik het boek zag op social media was ik gelijk getriggerd. Eenmaal ontvangen besloot ik er gelijk doorheen te bladeren en viel mij de opzet van de inhoud gelijk op. Dit kon wel eens een boek worden die mij kon verrassen. Eenmaal aan het boek beginnende bleef ik het gevoel van rust en overzicht voelen. In 10 stappen neemt Schnack de lezer mee in het veranderen van onrustgevoelens naar mentale rust. Ze weet een duidelijke uitleg te geven wat de triggers zijn en waar onze mentale onrust vandaan komt. Naast mentale rust, zul je fysiek ook merken dat het je zult helpen. Want in onze huidige economie leven we vooral gehaast wat stress oplevert. Uiteindelijk zal dit de mens opbreken en daar weet Schnack met haar boek heel goed op in te haken om dit te voorkomen.

Elk hoofdstuk kent een fijne en herkenbare opbouw waarbij de auteur eerst de theorie bespreekt om daarna naar de praktische oefeningen te gaan waarbij ze geregeld een casus uit haar praktijk bespreekt. Dit is voor de lezer vaak een punt van herkenning of kan een trigger zijn om direct met de praktische oefeningen aan de slag te gaan. het is nergens moeilijk of zweverig, maar juist heel praktisch en veel lezers zullen zich erin herkennen. De schema's en tekeningen die ze In 10 naar mentale rust heeft geplaatst zijn ondersteunend en maken het geheel tot een compleet geheel.

In 10 stappen naar mentale rust kent als subtitel overwin anxiety en stress en dat kan dit boek zeker te bewerkstelligen als je gemotiveerd bent om er actief mee aan de slag te willen gaan. Ik ben enthousiast over In 10 stappen naar mentale rust en zou het boek zeker willen aanbevelen aan de mensen in mijn omgeving. Het is echt een boek vol van herkenning en bewustwording. Een eyeopener voor mensen die veel druk en stress ervaren in het leven. 4 welverdiende sterren voor dit zelfhulpboek.

Meer recensies van A van Steeg