Vermoorde onschuld is wederom een goed verhaal in de Kim Stone reeks

A van Steeg 28 maart 2024
Vermoorde onschuld is alweer het zevende deel in de Kim Stone reeks en nadat ik de voorgaande delen had gelezen werd het eindelijk tijd om deel 7 te gaan lezen. Maar weet Angela Marsons haar fijne schrijfstijl vast te houden? Blijf ik deze serie geweldig vinden?

Wanneer Kim na een lange dag naar huis wil, ziet ze op de parkeerplaats van het politiebureau een baby in een kinderstoel zitten. Ze neemt het mee naar binnen en daar begint het onderzoek naar de moeder. Ondertussen wordt het team ook opgezadeld met een moordzaak van een jonge vrouw die als sekswerker bleek te werken. Maar waarom moest juist deze vrouw sterven en wie blijkt hier achter te zitten? De twee zaken zorgen ervoor dat het team hun handen vol heeft, zeker als blijkt dat er veel meer achter blijkt te zitten dan ze op voorhand konden vermoeden. Maar hoe kunnen ze beiden onderzoeken afronden zonder dat er nieuwe slachtoffers vallen?

Marsons heeft met Vermoorde onschuld wederom een goed verhaal geschreven door twee verhaallijnen naast elkaar te laten lopen zonder dat je als lezer de weg kwijt raakt in het geheel. Je voelt de strijd die het team voert tegen de klok en je geniet gewoon weer van Kim, Stacey, Dawson en Bryant die zich moeten wapenen tegen prostitutie, mensenhandel en uitbuiting. Maar ook armoede speelt in dit boek een grote rol.

Zodra ik begonnen met lezen zat ik er gelijk weer in. Je herkent de gebeurtenissen vanuit de voorgaande series en daarom is het aan te raden om de boeken op volgorde te lezen. Je weet dat het verhaal een goede afloop zal hebben, maar anderzijds geniet je daarom juist ook van de ontwikkeling van de personages. Al met al kan ik concluderen dat ik de Kim Stone-serie erg graag lees. Deel 8 Verborgen waarheid ligt hier te wachten om te gaan lezen. Zo benieuwd hoe de personages zich verder gaan ontwikkelingen.

Vermoorde onschuld was weer een pretje om te lezen en ik kan deze serie echt aanraden. Marsons heeft een vlotte schrijfstijl en weet de lezer continu bij het verhaal te houden. Doordat de personages zo divers zijn, leeft het verhaal en leest het geheel beeldend. Ik hou ervan. 4 sterren voor Vermoorde onschuld.

Meer recensies van A van Steeg