En.... Wil ik een deel 2?

Personages

Als je kijkt naar de personen in dit boek zijn ze niet allemaal zo goed uitgewerkt als had gemoeten. Harriet, Annabelle en haar vader worden goed beschreven. Je hebt hier ook een beeld bij en leert deze mensen ook kennen. De bij personen zijn wat minder. Want waarom heeft Harriet een stalker, en waarom doet hij dat. Dit komt in het verhaal niet naar voren en dat vind ik jammer. Ik mag altijd graag iets bijleren over de vrienden van de hoofdpersoon. Harriet daarentegen is heel goed beschreven. Je leert haar echt kennen en ook haar manier van denken. Zij is en blijft denk ik ook mijn favoriete personage, omdat zij zo anders is dan ik in andere boeken heb gelezen. Dit vond ik erg leuk, ik leerde zelf ook een nieuw soort persoon. Haar vader vind ik ook geweldig. Hij probeert zo cool te zijn, maar is dit absoluut niet, en dat maakt het geweldig, want samen met Harriet komen de twee in hilarische situaties. Zij dragen dit verhaal dan ook met zijn tweeën. Ik vind het goede personages maar had graag gezien dat er iets meer werd ingegaan op de vriendschappen en relaties.

Verhaal

Het verhaal liep heel snel in elkaar over. Het was zeker niet langdradig. Er zaten wel voorspelbare momenten in, en dit begon al vanaf bladzijde 1. Er zitten niet veel verrassingen in, het is dus een heerlijk verhaal om tussendoor te lezen. Het is luchtig geschreven en je vliegt er door heen. Ik vond het einde ook erg leuk om te lezen. Het was niet denderend, maar wel een goed einde voor een eerste deel van een serie. Over het middenstuk is genoeg te zeggen, het zit vol hilarische stukken waarin Harriet in situaties terechtkomt dat ik denk hoe red ze zich hier nu weer uit, verder is het een sterk middenstuk waar je doorheen vliegt. Kortom er zit een goede opbouw in het verhaal met veel humor, maar ook met hele herkenbare situaties, zoals je anders voelen dan de rest of gepest worden.

Schrijfstijl

Dit verhaal is heerlijk vlot geschreven, waardoor het makkelijk weg leest je vliegt als ware door het verhaal heen. Het is vanuit de ik- persoon geschreven en dit lees ik niet vaak. Ik vond het daarom ook prettig om weer eens voor me te hebben. Ik vond het erg fijn lezen, ik had het idee dat je daardoor het verhaal nog meer snapt en voor je ziet, omdat je het beleefd vanuit Harriet. Verder schrijft Holly heel makkelijk. Het zijn geen moeilijke zinnen en al zeker geen moeilijke woorden, het is heel begrijpelijk. Deze combinatie van punten zorgt ervoor dat het een gangbaar verhaal is, waar je makkelijk door heen leest.

Wil ik een deel 2?

Ja dit denk ik wel. Ik ben heel benieuwd in wat voor situaties Harriet hierna komt, en wat ze gaat beleven. Ik heb het idee dat ook deel 2 hilarisch gaat worden. Ik ben ook benieuwd naar de ontwikkeling in het gezin met komst van de baby, dus ik ga dan ook gauw beginnen aan deel 2 om te kijken of Harriet zich al meer thuis voelt in de modellenwereld en hoe de familie en vrienden zich hier op aan passen. Ik hoop wel meer te lezen van de bij personen zodat je die ook leert kennen.

Waardering

Het was een goed boek, maar ik vond hem niet fantastisch daarom heb ik het * 3 van de 5 sterren * gegeven. Het was een leuk verhaal om te lezen maar het was voor mij niet spectaculair.

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )