Ik wil deel 2 like right now!

Personages
Ja wat ga ik daar nou eens over schrijven? Ik vond Rosa absoluut geweldig, haar manier van doen en leven sprak me aan en dit werd ook zo mooi beschreven. Rosa is de hoofdpersoon maar ook mijn favoriet. Ik vond haar heerlijk luchtig en samen met Hot een geweldig duo. De dorpsbewoners vond ik heel sympathiek en meelevend. Ik merkte wel dat ik bij sommige personages moeite had, zoals Sheila, haar gedrag veranderde zo vlug dat ik het niet in de gaten had. Zij en haar zoon Lucas vond ik ook het minste in het verhaal. Hun deel aan het verhaal had er zeker in gemoeten, alleen kon ik geen connectie met ze opbouwen. Dat vond ik jammer want de andere personages vond ik helemaal geweldig. Het is fijn om te lezen dat er een dorp bestaat waar iedereen elkaar wat gunt en iedereen voor elkaar klaar staat. Bij Josh wist ik niet zo goed wat ik moest denken. Ik vond hem leuk in het verhaal en zag de waarde er zeker van in, maar op het eind vond ik het in eens zo snel gaan en zijn rol sloeg zo om dat ik even moest schakelen. Verder hele fijne karakters die ik hoop terug te zien in deel 2.

Verhaal
Het verhaal zelf vond ik fenomenaal! Wat een goed boek is dit en ook een heel leuk boek. Het verhaal zit vanaf bladzijde 1 goed in elkaar. Het middenstuk vond ik erg goed, terwijl ik daar soms de meeste moeite in heb, omdat in het midden meestal de dingen wat eentonig worden of saai. Bij dit verhaal totaal geen sprake van. Het einde vond ik wel een beetje snel gaan. Het was voor mij een gevoel van, er moet een einde aan komen dus laten we dit maar doen en klaar is het boek. Dat vond ik jammer, omdat de rest van het verhaal zo goed in elkaar zat en je echt meeleefde en meedacht met de personages. Het einde daarentegen had ik dit niet, ik vond de gebeurtenissen te snel gaan.

Schrijfstijl
Hier is maar 1 woord voor, geweldig! Nicola May kende ik niet, maar wat ben ik blij dat ik haar heb mogen leren kennen. Ze schrijft op een hele fijne en beeldende manier. Je waant je echt in Engeland bij Rosa, en dit is knap om te kunnen. Ik zag de omgeving en de gebeurtenissen voor me, dit kan ik niet vaak, dus dit is een knap staaltje werk. Door haar luchtige manier van schrijven vlieg je door het boek heen en ben je zonder dat je het in de gaten hebt in eens over de honderd bladzijden. Heerlijk om dit zo te ervaren!

Wil ik een deel 2?
Ja zeker wil ik die! Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. Maar ik ben vooral benieuwd of ik deel 2 net zo leuk vind als deel 1, want daar gaat het meestal mis, ik ben lyrisch over het eerste deel, waardoor het tweede tegenvalt. Ik hoop dat het niet bij dit boek zo gaat. Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik hem mag ophalen in de boekhandel!

Waardering

Ja hier moest ik even over nadenken. Mijn gevoel zij me vijf sterren te geven, maar ik ben altijd bang dat daardoor het tweede deel heel erg tegenvalt. Daarom ben ik tot de conclusie gekomen om dit boek * 4 van de 5 sterren te geven * zodat deel 2 het kan waarmaken om er vijf sterren van te maken!

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )