Goed boek

Agnes 18 oktober 2021
Recensie Billy Summer van Stephen King

Door mee te mogen doen met de Thrillzone leesclub “ Billy Summers” van Stephen King heb ik éindelijk een boek van Stephen King gelezen.
Dit zal zeker niet het laatste boek zijn dat ik van Stephen King heb gelezen want ik vond het een goed boek en heb het met plezier gelezen.

Het boek:
Billy Summers is een huurmoordenaar.
Hij wordt benaderd door Nick, waar hij al eerder voor gewerkt heeft.
Billy besluit dat dit zijn allerlaatste moord gaat worden en het komt hem goed uit dat hij daar veel geld mee gaat verdienen.
Hij moet Joel Allen doodschieten terwijl deze de trappen van het gerechtshof op loopt om berecht te worden.
Het is nog niet duidelijk wanneer die rechtszaak is en tot die tijd moet Billy overdag in een appartement tegenover het gerechtsgebouw vertoeven. Hij gebruikt die ruimte niet onder een pseudoniem en vertelt iedereen dat hij een boek gaat schrijven. Waarover is zeer geheim.

Het boek Billy Summers heeft twee verhaallijnen.
Één verhaal gaat over zijn leven. Het begint bij zijn vroege jeugd .
Hij heeft veel meegemaakt en een moeilijke jeugd gehad. Door dit verhaal wordt het ook duidelijk hoe en waarom hij sluipschutter is geworden. Of het ooit als boek uitgegeven zal worden betwijfelt hij, maar het doet hem goed om alles op te schrijven, hoewel veel erg heftig is om opnieuw te beleven.

Het tweede verhaal gaat over zijn opdracht om Joel Allen dood te schieten. Hij weet dat hij veel risico loopt maar omdat Joel een slechterik is wil hij hem toch neerknallen.
Je leert allerlei mensen kennen waar hij meer of minder band mee krijgt.
De belevenissen worden uitgebreid en goed verteld.

Het boek houdt je aandacht vast en wordt steeds spannender.

Meer recensies van Agnes