Pageturner

Agnes 24 oktober 2020

Emma en haar moeder zijn verhuisd omdat haar moeder een nieuwe baan heeft.
Emma ziet er tegenop om naar de nieuwe middelbare school te gaan omdat ze alleen maar oude verwassen kleren heeft. Haar moeder heeft er namelijk zo”n zooitje van gemaakt dat ze in de schuldsanering zitten. Op de nieuwe school heeft ze al snel nieuwe vrienden en vriendinnen.
Ze hoort bij het vriendengroepje dat de lozers wordt genoemd. Dit groepje wordt gepest door een andere groep uit hun klas onder leiding van Rody en Chiel. Soms blijft het bij schelden, maar Emma wordt ook regelmatig in het fietsenhok in een hoekje geduwd door Rody en bedreigd.

Samen met haar vriendinnen Sara en Fleur gaat ze vaak naar het tuinhuis van Sebastiaan waar ze heerlijk kunnen chillen met een paar vrienden.

Thuis heeft Emma het vaak moeilijk. Haar moeder heeft een neurologische stoornis en is vaak dronken. Dus moet Emma zorgen dat het huishouden gedaan wordt en er eten gekookt wordt. Tot overmaat van ramp wordt haar moeder verliefd op haar getrouwde baas en krijgen ze een relatie.

25 jaar later ziet Emma een overlijdensadvertentie van Sara. In haar rouwadvertentie stond:” Saartje Kluizenaartje. Ze leefde in eenzaamheid en is in eenzaamheid gestorven.”
Wat was er met haar gebeurd? Waarom had ze na het eindexamen nooit meer contact met haar gehad? En die andere leden van de vriendengroep? Waar zijn zij gebleven?”

Emma gaat op onderzoek uit. Ook word ze door twee rechercheurs verhoord. Wat weten die van vroeger en wat willen ze van haar? Ook zoekt ze de familie van Sara op maar is dat wel verstandig????

Mijn leeservaring:

Omdat ik de andere drie boeken van Angelique: “een nieuw begin, uitgeschakeld en zwarte ziel” met veel plezier gelezen had had ik me ingeschreven voor de leesclub van “nooit meer alleen” bij trillzone.

Ik had hoge verwachtingen van dit boek en dat bleek helemaal terecht te zijn. Het boek is vlot leesbaar en zeer moeilijk weg te leggen.

Trillzone bedankt dat ik mee mocht doen met deze Leesclub

Meer recensies van Agnes