Aanrader !!!

Agnes 06 juni 2022
Onbreekbaar van Marieke Damen

Omdat ik de eerste thriller “ Stilleven” van Marieke Damen erg goed vond, heb ik me meteen ingeschreven voor de leesclub van “ Onbreekbaar”.
Ik was één van de gelukkigen die mee mocht doen. Thrillzone en Harper Collins hartelijk dank voor het boek.

Alexandra heeft een drukke baan en deze is erg belangrijk voor haar.
Het feit dat ze, vooral omdat haar man Maarten het zo graag wil, moeder wordt mag wat haar betreft niets aan haar loopbaan veranderen.
Als de relatie met Maarten een pauze nodig heeft vertrekt ze met haar zoontje Max naar hun zomerhuis.
Dan wordt ze wakker in een busje. Ze heeft een prop in haar mond en is alleen, Max is er niet.
Nadat ze in een papegaaienkamer is opgesloten, krijgt ze na een paar dagen gezelschap van Demi, zij is 16 jaar en ongewild zwanger en ook ontvoerd.
Ze krijgen veel te vaak het lied Papegaaitje te horen.
Julius, de ontvoerder, komt hen zo nu en dan eten en drinken brengen.

Samen maken Alexandra en Demi bizarre dingen mee en willen maar één ding: ontsnappen.
Gaat dat lukken??
Komt Demi nog op tijd vrij voor het te laat is om abortus te plegen?
Waar is Max? Leeft hij nog, wordt er goed voor hem gezorgd?
Zijn mensen nog op zoek naar hen of hebben ze de moed al opgegeven?

Het verhaal heeft korte hoofdstukken, Alexandra nu - Alexandra toen. Demi nu- Demi toen . Jacob zomer 1992/ 1993- Jacob nu. Het leest vlot, het verhaal is spannend en het boek is zeer moeilijk weg te leggen.
De laatste zin in Marieke ‘s dankwoord vond ik prachtig, zeker omdat ik het ‘s nachts om 3.00 uur las.

Meer recensies van Agnes