Een échte aanrader

Agnes 20 juli 2021

Ik was één van de gelukkigen die mee mocht doen met de leesclub van het boek: Roadtrip naar nergens van Barbara de Smedt. Ik wil Thrillzone en Hamlet Books hier hartelijk voor bedanken.

Barbara de Smedt schreef in 2020 haar debuut: Alleen. Dit is haar tweede boek.
Barbara is in België geboren maar woont met haar gezin in Portugal
In haar dankwoord in dit boek vertelt ze over haar eigen rondreis per camper.

Het verhaal.
Nadat door allerlei omstandigheden de relatie tussen Michelle en William is misgelopen, woont Michelle tijdelijk bij haar moeder. Dit gaat ook niet zo goed. Daarnaast heeft ze fikse problemen met haar baas. Ze is lerares op de basisschool.
Omdat ze vakantie heeft besluit ze wat spulletjes in te pakken en met haar oude Volvo een roadtrip te maken.
Ze ziet vanzelf wel hoever ze komt.

Ze is al vrij snel in Portugal en gaat daar naar de kust.
Daar komt ze veel mensen tegen, met een paar heeft ze wat meer contact. Ze is érg verbaasd als een wildvreemde man, Daniël,haar te hulp schiet als ze een lekke band heeft.
Ze heeft namelijk van haar moeder geleerd:
“ praat met niemand, vertrouw niemand”
Nadat Daniël haar zijn telefoonnummer heeft gegeven voor als ze hulp nodig mocht hebben gaat iedere weer zijn eigen weg.

Later ontmoet ze de vriendinnen Aline en Trixi. Deze twee komt ze regelmatig weer tegen. Wat spoken die twee uit?
Evenals Isa en haar dochter Frey die samen rondreizen.
Michelle blijft het moeilijk vinden om mensen te vertrouwen en probeert zich wat afzijdig te houden. Toch raakt ze bevriend met Isa en Frey en samen maken ze van alles mee. Waarom wil Isa niets met de politie te maken hebben? Ook komt ze Daniël steeds weer tegen. Wat voert hij uit? Is hij wel wie hij zegt dat hij is??

Het boek is érg moeilijk weg te leggen, het verhaal houdt je steeds bezig.

Meer recensies van Agnes