Cosy crime

Agnes 24 maart 2022

Ik was één van de gelukkigen die mee mocht doen met de leesclub van vrouwenthrillers van het boek: de dode die niet werd gemist van Corine Hartman.
Als fan van de boeken van Corine Hartman, vooral de boeken die zich in de Achterhoek afspelen, was ik hier heel blij mee.
Ik heb genoten van het boek en geef het ⭐️⭐️⭐️⭐️.

Het verhaal.
Kunstschilder Eva Romeijn woont in Vorden. Een mooi dorp in de Achterhoek met kastelen en bijzondere gebouwen.
Eva ‘s buurman Frederick van wie het landgoed is dat aan haar grond grenst, komt ook op de expositie van de schilderijen die Eva gemaakt heeft.
De expositie is in de galerie de Verbeelding die toebehoort aan haar vrienden Winand en Annemarie Staring.
Frederick heeft een mooie opdracht voor haar waar ze erg blij mee is, mede omdat ze er flink geld mee verdiend en alvast een aanbetaling krijgt.
De volgende dag gaat ze naar het landgoed om met Frederick over de opdracht te praten en ze worden het eens over hoe het worden moet.

Als Eva hem een paar dagen later belt omdat ze graag wil dat hij de vorderingen komt beoordelen kan ze hem niet bereiken, en de dagen erna ook niet.
Eva neemt contact op met zijn vriend en andere bekenden maar niemand heeft iets van hem gehoord en ze maken zich er ook niet druk om.

Eva gaat door met het schilderij en haar andere bezigheden maar het zit haar toch niet lekker dat ze Frederick niet kan bereiken. Ze loopt vaak met haar hond Bo over het landgoed en kijkt dan of er iets veranderd is, maar helaas.

Intussen hoort ze ook minder fraaie verhalen over Frederick.
Maar ook vraagt ze zich af of haar vrienden wel eerlijk en open tegen haar zijn
Wat is er met Frederick gebeurd? Is hij ontvoerd, vermoord of gewoon lekker met vakantie?

Het boek leest fijn en het verhaal loopt vlot.

Meer recensies van Agnes