Je hebt slechte boeken en hele slechte boeken

Alex Degeling 27 september 2023
En dit is een heel slecht boek. Althans naar mijn mening. Minder dan 1 ster kon helaas niet. Ik heb in mijn 64 jaar heel veel boeken gelezen, waaronder uiteraard ook minder geslaagde, maar dit is echt dramatisch.
Er wordt een noir thriller beloofd. Het enige noir is dat er naar iets/iemand gezocht wordt in het zuiden van de States waar dat nog een issue is.
Van iets thrillerachtigs heb ik niets kunnen ontdekken.
Wel dat de hoofdpersoon, de ik, ontzettend veel medelijden met zichzelf heeft.
Kan mij voorstellen dat mensen idolaat zijn van een bepaalde muziekstijl artiest of band. Heb dat zelf met The Beatles, maar eigenlijk herken ik dat niet in dit boek.
Er wordt achter een obscure artiest aangejaagd louter uit een soort dwangneurose, hebberigheid en winstbejag maar nergens om de muziek zelf, al zeggen zij van wel.

Mocht je overwegen dit boek aan te schaffen, doe het niet, zonde geld. Leen het desnoods bij de bieb . Maakt de teleurstelling niet kleiner maar kost minder.

Meer recensies van Alex Degeling