Aardig begin, maar daarna ...................

Alex Degeling 04 maart 2023
Na zijn boek over Finland licht positief gaan denken over Koch als schrijver, is weer terug bij af.
Het boek begint aardig maar vervalt heel snel in herhalingen en oeverloos geleuter. Meen, maar kan mij vergissen, dat de hoofdpersoon als figuur is gebaseerd op Paul Verhoeven en dat ook Rutger Hauer even wordt aangehaald. Dit was al vroeg in het boek en gaf de indruk dat het best wel eens iets kon zijn. Fout dus.

Het verhaal, zo dat het al zoiets is slaat nergens op. Onsamenhangend, nergens een lijn in te bespeuren. Andere (zwaar) teleurgestelde lezers hebben de inhoud van het veel te veel bladzijden tellende boek al gefileerd dus verwijs ik daar graag naar.

Wanneer Koch het uitsluitend zou hebben gehad over de film met Sophia had hij ons een paar honderd pagina's rommel bespaard.

Een absolute afrader, tenzij zelfpijniging iets voor je is.
Koch blijkt dus toch gewoon een zeer middelmatige schrijver te zijn.

Meer recensies van Alex Degeling