Dit is Gomorrah is een heel spannend boek, het omvat thema’s als rouw en verlies, cyberscurity, darknet, IS, vriendschap, etc… Het boek leest vlot maar toch zijn er passages die heel technisch overkomen en misschien beter voor de liefhebber van dit genre is. De acties in het boek volgen mekaar zeer snel op, plotwendingen lijken soms van de pot gerukt, maar blijken toch hun nut in het verhaal te hebben.
Tijdens het verhaal komen de personages terecht in het hart van de wereld, een enorm electronisch brein, state of the art. Dit is een passage die het lezen waard is en waar je toch even bij stil blijft staan. In onze huidige tijd, waarin alles een klik weg is en persoonlijke gegevens heel gemakkelijk te vinden zijn, komt dit deel tegelijk bevestigend als beangstigend over.
Dit is Gomorrah is geen boek voor de thrillerliefhebber, wel voor degene die houdt van actie à la Reacher, cybersecurity zoals bij Tad Williams of de dreiging uit het Oosten, zoals bij Terry Hayes.
Drie sterren.

Reacties op: Voor de liefhebber van de technische actie

Dit is Gomorrah - Tom Chatfield
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50 Bestel het e-book € 9,99