Gruwel ten top

Alies_leest 17 april 2024

"Gezicht van het kwaad" is het tweede deel in de Robert Hunter serie van Chris Carter, maar kan perfect op zichzelf worden gelezen. Voorkennis is handig, maar niet vereist.

Het verhaal begint wanneer een misdienaar 's ochtends een gruwelijke ontdekking doet in de kerk: de priester ligt dood op de grond, met zijn hoofd vervangen door dat van een hond. Voor Hunter en zijn partner Garcia markeert dit het begin van een nieuw angstaanjagend onderzoek.

Al snel wordt duidelijk dat dit niet het werk is van een gewone moordenaar, maar van een meedogenloze seriemoordenaar. Terwijl de rechercheurs racen tegen de klok om verdere slachtoffers te voorkomen, onthult het onderzoek langzaam de motieven van de dader, die verre van positief blijken te zijn.

Gelukkig krijgen Hunter en Garcia onverwachte hulp van Monica, een meisje dat visioenen heeft over de moorden. Hoewel ze aanvankelijk sceptisch zijn, besluit Hunter haar toch te geloven. Kan zij hen helpen de dader op te sporen? En welke demonen uit haar eigen verleden achtervolgen haar?

"Gezicht van het kwaad" is geen boek voor zwakke magen. Het zit vol gruwelijke details die je hart sneller doen kloppen. De vlotte schrijfstijl en korte hoofdstukken maken dat het verhaal snel voorbij vliegt. Een zeer geslaagd tweede deel, en ik kijk uit naar wat Robert Hunter nog meer voor ons in petto heeft in de volgende boeken.

Meer recensies van Alies_leest