Een parel die alle emoties bespeelt.

Alies_leest 17 maart 2024
Jerrad Hoff is een Nederlandse auteur die voor mij te lang onder de radar bleef. Met 10 boeken op zijn naam, waarvan "De jaren zonder zomer" mijn eerste kennismaking is, belooft zijn oeuvre veel goeds voor mijn nog te lezen stapel.

In "De jaren zonder zomer" ontmoeten we Allison in Cuba, een gebroken ziel die je liever vermijdt. Haar pad kruist dat van Santiago, een man met eigen littekens. Ze vallen voor elkaar zonder te begrijpen waarom en onthullen geleidelijk hun aangrijpende verledens. Allison worstelt met misbruik en vernedering, terwijl Santiago zijn gezin heeft verloren. Kunnen ze hun verleden overwinnen en van hun liefde genieten?

"Dagen zonder zomer" is het eerste boek dat tijdens het lezen een traan bij me doet wegpinken. Het aangrijpende verleden van Allison ontneemt je de adem en de moeilijkheden die zowel Santiago als Allison moeten overwinnen om elkaars liefde te aanvaarden, bezorgen een krop in de keel. Hoff heeft met dit verhaal een parel neergezet die alle emoties bespeelt en indruk maakt op de lezer.

Meer recensies van Alies_leest