Wat een wonderbaarlijke laatste reis

Alies_leest 03 april 2024
"Al het blauw van de hemel" is de Nederlandstalige vertaling van "Tout le bleu du ciel" van Mélissa Da Costa. Sinds haar debuut bracht ze reeds 6 boeken uit.

Het boek volgt het bijzondere verhaal van Emile en Joanna. Wanneer Emile de diagnose jongdementie krijgt, besluit hij niet te wachten op een onzekere medische toekomst. In plaats daarvan kiest hij ervoor om de wereld te verkennen. Hij koopt een camper en plaatst een advertentie voor een reisgenoot. Tot zijn verrassing reageert Joanna op zijn oproep.

Joanna heeft zelf een geschiedenis die ze met zich meedraagt. Aanvankelijk terughoudend, groeit ze gedurende de reis en kruipt ze langzaam uit haar schulp. Terwijl ze voor elkaar zorgen, ontvouwt zich hun levensverhaal.

Het boek biedt een prachtig en ontroerend verhaal dat de lezer meeneemt op een reis vol kleine gelukjes. Te midden van tragedie benadrukt het de zorg voor elkaar, respect voor de natuur, en het ontdekken van de schoonheid in het leven. "Al het blauw van de hemel" heeft mij persoonlijk diep geraakt en is een aanrader voor iedereen.

Meer recensies van Alies_leest