De bloemist

Alies_leest 02 mei 2024
Na een eerdere loopbaan van 20 jaar als journalist en een overstap naar de politie, heeft C.L. Pattison nu haar weg gevonden als schrijfster. Met "De bloemist" voegt ze een internationaal doorgebroken boek toe aan haar repertoire, namelijk de e-books "The Housemate" en "The Guest Book".

In "De bloemist" maakt de lezer kennis met Amy, een jonge vrouw die aan de buitenkant een perfect leven lijkt te leiden met haar bloeiende bloemenzaak. Maar schijn bedriegt. Achter haar professionele façade schuilt een eenzaamheid die ze krampachtig probeert te verbergen. Wanneer ze betrokken raakt bij de familie van een klant, wil ze koste wat het kost hun vriendschap winnen en deel uitmaken van hun leven.

Wanneer er op een verjaardagsfeest voor Izzy, de zus van haar klant, een afschuwelijk ongeluk gebeurt, besluit Amy om zelf op onderzoek uit te gaan. Ze kan niet accepteren dat deze tragedie haar band met de familie verbreekt en zet alles op alles om de waarheid te achterhalen. Gaandeweg onthult het verhaal niet alleen de gebeurtenissen in het heden, maar ook de diepgewortelde redenen achter Amy's gedrag, waardoor de lezer wordt meegenomen naar haar verleden en zich afvraagt of ze medelijden verdient of eerder als gevaarlijk moet worden beschouwd.

"De bloemist" is een meeslepend verhaal met een vlotte schrijfstijl die de lezer moeiteloos meeneemt. Hoewel de plot en het verhaal goed zijn doordacht, zijn er hier en daar nog enkele puntjes die bijgeschaafd kunnen worden. Desondanks markeert dit boek een mooie doorbraak voor C.L. Pattison, en ik kijk uit naar wat ze nog meer te bieden heeft.

Meer recensies van Alies_leest