De lijst

Alies_leest 26 maart 2024

In 1995 maken we kennis met Erin, een jonge vrouw uit Ierland die in Leiden woont. Op het punt van trouwen met haar verloofde Wim en met een sterke band met haar adoptiemoeder Astrid, lijkt haar leven op rolletjes te lopen. Maar wanneer Astrid plotseling overlijdt en vreemde gebeurtenissen haar omringen, wordt het verleden van Erin in Ierland plotseling heel actueel. Naast Erin volgen we ook Max en Charlotte, wier levens met die van Erin verbonden zijn door terugblikken naar het verleden.

Het verhaal begint wat verwarrend en het kostte me even tijd om erin te komen. Het voelde alsof niet alle context werd gegeven, waardoor ik als lezer aanvankelijk niet goed begreep waarom bepaalde gebeurtenissen plaatsvonden. Maar naarmate ik verder las, vielen de puzzelstukjes langzaam op hun plaats en werd de omvang van het verhaal duidelijk. Hoewel het boek enkele spannende momenten kent, mist het echter een consistente spanningsboog die je van een thriller zou verwachten. De uiteindelijke plot is voorspelbaar voor de aandachtige lezer.

Eindoordeel: Een intrigerend verhaal met enkele spannende momenten, maar mist een consistente spanningsboog om het een echte thriller te noemen.

Meer recensies van Alies_leest