Een super fijne feelgood!

Amarins 08 mei 2024
Na het geweldige debuut van Lindsi Melse, Een contract vol liefde, was ik heel benieuwd naar haar nieuwe feelgood. Zou ze dit geweldige debuut kunnen overtreffen?

We leren in dit verhaal Violet kennen. Een vrouw die streeft naar perfectie en op zoek is naar haar ideale man. Ze is al zeven jaar een succesvolle opruimgoeroe en om haar man te vinden maakt ze een checklist voor de perfecte man. Haar toekomstige man moet aan alle punten voldoen!

Als je begint te lezen zit je meteen lekker in het verhaal, je herkent de vlotte schrijfstijl uit Melse haar debuut en het is absoluut weer genieten.

De personages zijn stuk voor stuk fijn neergezet. Violet af en toe naïef, lijkt alsof ze keuzes kan maken en weet wat ze wil, maar niets is minder waar. Carlo, één van haar medewerkers steelt wat mij betreft de show. Een heerlijke vent met oog voor detail, erg lief en vooral charmeur. Violet zoekt de liefde bij Victor. Vanaf het moment dat hij het verhaal binnen kwam heb ik me blauw geërgerd aan deze man. Hierdoor bleef het verhaal wel boeiend want de doorgewinterde feelgoodlezer kan al wel vanaf het begin raden hoe dit verhaal zal eindigen.

De boodschap dat je niet altijd van het perfecte uit moet gaan en dat er belangrijker zaken zijn in het leven dan alles maar goed en luxe voor elkaar hebben heeft Melse goed uitgewerkt.

Door het op originele wijze gebruik maken van de regenboogkleuren en het uitwerken van de werkzaamheden van een opruimgoeroe onderscheidt deze feelgood zich van vele andere. Absoluut goed gekozen door de auteur! Ook de leuke en hartverwarmende kinderen, irritante ouders, de leuke details en grappige gebeurtenissen dragen bij aan dit super leuke boek.

Na een geweldig debuut is Melse ook in haar tweede boek er absoluut in geslaagd weer een prachtig boek neer te zetten. Wat mij betreft heeft ze niet haar debuut overtroffen maar het komt heel dicht in de buurt. Het was wederom genieten van een hartverwarmend verhaal! Een heerlijk feelgood verhaal dat een absolute aanrader is!

Meer recensies van Amarins