Weer heerlijke feelgood van eigen bodem!

Amarins 07 mei 2024
Je kent me toch is het tweede deel in de Weidse liefde serie van Leanne Pots. Het eerste deel, Ik red me wel, was bijzonder mooi en had me ook heel nieuwsgierig gemaakt naar dit tweede deel.

Meteen als je begint te lezen herken je de hele fijne, makkelijke en vlotte schrijfstijl van Pots. Het verhaal is hartverwarmend, luchtig en vooral ook realistisch.

Pots schrijft vooral beeldend, hierdoor voel je je helemaal aanwezig in het Twentse landschap en nabij Tessa en dochtertje Fien. Met een vleugje humor weet Pots de lezer aan de bladzijden te binden en helemaal mee te slepen in een heerlijk feelgood verhaal. Richting het einde volgden gebeurtenissen elkaar heel snel op, naar mijn idee had het verhaal daar een klein beetje meer uitwerking verdient.

De levendige beschrijving van de personages maakt dat ze het gevoel geven heel erg in je nabijheid te zijn. Inleven in de personages is absoluut geen problemen en dat maakt dat je ook meteen een verbinding met ze hebt en hun emoties en gevoelens bij je binnenkomen.

Kleine Fien steelt de show, wat een heerlijke spontane meid. En dan Tessa, een vrouw met een verleden die heel goed weet wat ze niet meer wil. Maar als ze brandweerman Jurre ontmoet verandert alles. Maar daarmee komen er ook diverse problemen op haar pad die ze het hoofd moet zien te bieden. Jurre is een man waar iedere lezer van gaat houden. Spontaan, lief en vooral meelevend. Vooral Tessa maakt een mooie groei door maar ook Jurre zal het roer om moeten gooien!

Post heeft met dit tweede deel weer een prachtig boek afgeleverd. Een Christelijke roman van eigen bodem waar liefde, vergeving en vriendschap voorop staan. Maar vooral met de boodschap dat je zelf keuzes moet maken en dat iedereen een tweede kans verdient weet ze dit boek helemaal af te maken!

Ik kijk heel erg uit naar het derde deel in de Weidse liefde serie. Helaas moeten we nog even geduld hebben, maar wat in het vat zit……….

Meer recensies van Amarins