Een zeer emotioneel verhaal met prachtige personages!

Amarins 05 mei 2024
Atlas is het tweede deel uit de Hels Ink serie! Waar het in het eerste deel vooral ging over de tattooshop leren we in dit tweede deel meer de personages kennen. En dan vooral Lauren (Ren) en Atlas. In het eerste deel hadden we al even kennis kunnen maken met hen maar nu spelen ze de hoofdrol. En wat voor één!

Atlas is vanaf de eerste bladzijde een emotionele rollercoaster. Auteur Krimmer weet je meteen van af de eerste bladzijde in het verhaal te slepen en weet je meerdere keren diep te raken. De kwetsbaarheid van beide personages straalt van de bladzijden af.

Zowel Lauren als Atlas zijn zo prachtig uitgewerkt. Al hun emoties, gevoelens, onzekerheden, verleden en vooral liefde spatten van de bladzijden en maken dat je zo van ze gaat houden. Wat heb ik van deze beiden genoten. Wat ze allemaal hebben moeten doorstaan maakt ze zo bijzonder, zo hartverwarmend dat ik zou willen dat ze mijn vrienden waren.

Het verhaal is absoluut bijzonder omdat de auteur er in geslaagd is een prachtige diepgang aan het verhaal te geven. Ze geeft een inkijkje in een leven met diabetes, ze weet meer te vertellen over verslaving, maar ook over rouw, verdriet, onzekerheid, verlies en nog zoveel meer. En elke keer en in elke situatie voel je de liefde weer overheersen.

De schrijfstijl was in het eerste deel al zo fijn, maar in dit tweede deel deed Krimmer er nog een schepje bovenop. Het leest heerlijk vlot, het leest fijn en Krimmer weet je echt van begin tot einde te boeien. Doorlezen is de enige optie om er achter te komen hoe het slot zal zijn.

Wat heb ik genoten! Atlas is een bijzonder, soms heftig en absoluut hartverwarmend tweede deel in de serie. Heftige onderwerpen worden niet geschuwd en de personages zijn subliem neergezet. Wat kijk ik uit naar het derde deel! Zou het derde deel dan Atlas nog kunnen overtreffen?

Meer recensies van Amarins