Geweldige feelgood!

Amarins 28 april 2024
Maartje wordt door haar vriend Jip meegevraagd om de pelgrimstocht naar Santiago de Compostela te wandelen. Na wat twijfelen besluit ze om mee te gaan. Maar op de avond voor vertrek laat Jip haar weten dat hij niet meegaat en de relatie met haar verbreekt. Maartje heeft inmiddels haar baan en haar huis opgezegd en besluit toch te gaan. Langzaam aan leert ze pelgrim te zijn, af te zien, pijn te ervaren en dagen door de regen te wandelen. Maar er zijn ook mooie ervaringen en bijzondere onmoetingen.

Een reis om nooit te vergeten is een feelgoodverhaal dat je meteen vanaf de eerste bladzijde verrast, meesleept en laat genieten van een geweldige pelgrimstocht.

Maartje is de hoofdpersoon en van haar ga je absoluut houden. Wat een stoere vrouw, een vrouw met durf en een vrouw met doorzettingsvermogen. In haar eentje gaat ze op pad en neemt ze je mee op een prachtig reis. De overige personages vond ik ook allemaal zeer mooi neergezet. Allemaal mensen, leuk of irritant met hun eigen achtergrond en verhaal. Heel divers maar ze maken het verhaal origineel en interessant. Zelfs de mooie honden die voorbij komen spelen een bijzondere rol.

Auteur Margje P. Hofstee laat de lezer genieten. Genieten van een heerlijk origineel en realistisch verhaal dat vol zit met mooie personages en verrassende gebeurtenissen. De grappige situaties, hier en daar een geweldige plottwist, leuke humor maken en ook nog een vleugje spanning maken het verhaal helemaal compleet.

De luchtige, realistische en beeldende schrijfstijl maakt dat het verhaal super vlot leest, dat je het boek niet meer weg kan leggen en dat het eerder uit is dan je wil. Je merkt dat de auteur zeer veel wandelervaring heeft en hierdoor een realistisch verhaal schrijft. Ik had nog uren door kunnen lezen over al deze geweldige mensen, de prachtige reis en de natuur.

Een reis om nooit te vergeten is absoluut een geweldig debuut en smaakt naar veel meer. Hofstee laat zien dat ze een geweldige feelgoodschrijfster is. Ik hoop dat ze nog veel meer gaat schrijven over haar prachtige wandelervaringen en gauw met een nieuw verhaal komt!

Meer recensies van Amarins