Lekkere ontspanning!

Amarins 24 februari 2024
In het midden van een drukke bar in het stadje Alaska kruipt Lucy, de ex-vrouw van Adam tegen hem aan. Ze waren jaren geleden een gelukkig stel, maar Lucy is een jaar geleden vertrokken. Ze waren geliefden sinds de middelbare school. Lucy heeft geheugenverlies en denkt dat Adam nog steeds haar man is. Op papier is hij dat ook nog, maar de scheidingspapieren liggen bij de advocaat.

Het eerste deel van de serie over de familie Greene heb ik nog niet gelezen dus heb me laten verrassen in dit tweede deel. Het verhaal is afwisselend geschreven vanuit Lucy en Adam. De auteur heeft hier goed aan gedaan. Hierdoor leer je ze beiden goed kennen en kun je ook hun gevoelens, emoties en keuzes begrijpen.

De verhaallijn is erg mooi. De spanning wordt opgebouwd, het verleden van Lucy en Adam leer je langzaam kennen, maar ook de liefde tussen de beide personages voel je. Het gezamenlijke verleden en de ontrafeling hiervan voor Lucy maakt dit boek boeiend, geeft een goed en realistisch beeld van iemand met geheugenverlies en maakt dat de lezer tot de laatste letter geboeid is.

Het verhaal kent niet een grote diepgang maar het geheugenverlies van Lucy geeft toch dat beetje extra aan deze romance. Ook de gevolgen voor Adam en zijn omgeving en alle gevoelens die erbij komen kijken zetten je aan het denken en geven het verhaal net even dat extra’s.

Dit tweede verhaal in de serie leest heerlijk weg en voordat je het weet is het uit. Alles verloopt lekker vlot en je wil alleen maar doorlezen. Aan het einde word je nog getrakteerd op een mooie epiloog die het helemaal afmaakt.

Mijn ex vrouw is een heerlijk verhaal dat heerlijk meeslepend is, heerlijke liefde kent en vooral genieten is. Een aanrader voor iedereen die van een fijne romance houdt. Ik kijk zeker uit naar het volgende verhaal rond de familie Greene. Hoewel de verhalen zeker zelfstandig te lezen zijn hoop ik binnenkort toch nog te beginnen aan deel één.

Meer recensies van Amarins