Anders dan we van Atkins gewend zijn!

Amarins 11 april 2024
Gemma en Finn lijken voor elkaar bestemd en zijn echte soulmates. Hun trouwdag staat voor de deur maar als de dag aangebroken is staat Gemma alleen voor het altaar en Finn komt niet opdagen. Gemma is er van overtuigd dat Finn haar nooit zo in de steek zou laten. Ze weet zeker dat er iets vreselijks is gebeurd maar niemand anders lijkt achter haar te staan. Zelfs de politie maakt zich geen zorgen en vertelt haar dat hij vanzelf weer boven water zal komen. Ze volgende zes dagen gaat Gemma verwoed op zoek naar Finn. Ze ontdekt het ene schokkende geheim na het ander, maar het lukt haar niet om Finn te vinden. Hoelang blijft ze volhouden en het vertrouwen in hun liefde behouden?

Eerdere boeken van Dani Atkins hadden me diep geraakt, vandaar dat de verwachtingen ook hoog gespannen waren. Maar meteen in de eerste hoofdstukken viel het me al op dat dit boek anders was. Anders in de zin van minder emoties en gevoelens en minder heftig. Maar schijn bedreigt……

Als je begint te lezen word je meteen geconfronteerd met de huwelijksdag en Finn die niet op komt draven. Daarna krijg je als lezer een verhaal over Gemma en haar zoektocht naar Finn. Gemma leer je hierdoor heel goed kennen. Je leest vooral uit haar perspectief en je voelt vooral haar verdriet en soms boosheid over Finn die verdwenen is. Gemma maakt niet zozeer een groei door maar laat wel haar onvoorstelbare grote doorzettingsvermogen zien.

Zes dagen is zeker de eerste helft vooral een verhaal dat maar wat doorkabbelt. Constant draait het om de vraag ‘waar is Finn?’. Atkins weet ondanks dat het verhaal langzaam verloopt toch de spanning vast te houden. Want vanaf bladzijde één wil je weten wat er gebeurt is met Finn.

En dan uit het niets is er opeens een enorme plottwist die ik absoluut niet had zien aankomen. Die alles verandert in het verhaal en die er voor zorgt dat de heerlijke Atkins-stijl weer terug is. Als lezer kom je in een stroomversnelling, wordt het heftig, weten emoties keihard bij je binnen te komen en is het volop spanning. Dit resulteert in een geweldig slot waar ik enorm van heb genoten,

Atkins heeft me uiteindelijk weer weten te verrassen! De tweede helft van het boek maakte veel goed en heeft me ontzettend laten genieten van een uiteindelijk hartverwarmend verhaal.

Meer recensies van Amarins