Een fijne thriller met een fijne spanning!

Amarins 23 april 2024

We maken in Jachtseizoen kennis met Ben Koening. Hij stond zes jaar geleden aan het hoofd van de elite-eenheid van de u.s. Marshals. Een eenheid die jacht maakte op de allergrootste misdadigers van Amerika. Totdat Koenig op een dag zelf onderdook en spoorloos verdween.

Jachtseizoen wordt grotendeels verteld uit het perspectief van Ben, het ik-perspectief. Waar ik in het begin wat zoekende was over wie ‘ik’ eigenlijk las, werd het later allemaal duidelijk en leer je Ben goed kennen. Dit mede door de flashbacks naar het verleden. Hierin lees je dingen over Ben waardoor je zijn verleden leert kennen en zijn keuzes je duidelijk worden. Ben is een man die vooral vindingrijk is, nergens voor terugdeinst en door zijn zeldzame aandoening heeft hij een durf die alles overstijgt. Naast Ben kent het verhaal veel personages wat het voor mij soms lastig maakte en terugbladeren af en toe nodig was.

Het verhaal kent een prachtige opbouw, geweldige plottwists en het speelt zich in vlot tempo af. Tot de laatste letter is het spannend en blijf je als lezer geïnteresseerd naar de afloop. De vele schietpartijen met vaak lugubere afloop was even wennen maar waren helemaal passend bij het verhaal.

Hoe verder je komt hoe meer je getuige bent van een geweldige klopjacht met een mooi slot. Maar wat er dan volgt is de opmars naar het volgende deel en blijf je als lezer met vele vraagtekens achter. Er zit dus niets anders op dan hopen dat het tweede deel gauw uitgebracht wordt en je kan gaan genieten van het vervolg. Ik kijk er naar uit!

Hoewel ik wel vaker een thriller lees was dit een thriller die toch absoluut buiten mijn comfortzone lag. Des te leuker om op te pakken en te ontdekken dat ook dit genre verrassend leuk is om te lezen.

LS Amsterdam heel erg bedankt dat ik dit exemplaar mocht ontvangen!

Meer recensies van Amarins