Een geweldige afsluiter van een prachtige serie!

Amarins 22 april 2024
Aiden was Hailees eerste liefde. Als Aiden zijn dromen om acteur te worden in Hollywood najaagt, steunt Hailee hem volkomen. Tot de media zich tegen haar keren en ze de kritiek niet meer aan kan. Na jaren zonder contact duikt Aiden plots weer op en is ze gedwongen de man onder ogen te komen wiens hart ze in duizend stukjes heeft gebroken…

Noordenwind is alweer het vierde en laatste deel in de Kompas-serie van Brittainey C. Cherry. De voorgaande delen waren allemaal een genot om te lezen. Zou ze me weer zo weten te betoveren?

Het antwoord is een dikke JA! Als je begint te lezen ga je vijf jaar terug in de tijd. We leren daar Aiden en Hailee kennen als jeugdvrienden om vervolgens vijf jaar later verder met hen te gaan als ze volwassen zijn. De auteur heeft er goed aan gedaan op deze manier het verhaal te vertellen. Daardoor leer je ze erg goed kennen. In de tweede helft kun je dan de gebeurtenissen ook helemaal plaatsen en leef je helemaal mee met de twee geliefden. Erg leuk dat de auteur ook de personages uit de voorgaande delen een kleine rol geeft in dit laatste deel.

De schrijfstijl is weer net zo fijn als in de vorige delen. Cherry had me meteen mee en wist me vanaf de eerste bladzijde te laten genieten. Het leest ontzettend vlot en ze weet je keer op keer te verrassen. De emoties en gevoelens springen letterlijk van de bladzijdes, ze ontroerden me, maakten me soms boos, maar wisten me vooral diep te raken.

In dit laatste deel heeft Cherry me met haar diepgang echt weten te verrassen. Met Hailee had ik het soms zo te doen. Kwetsende opmerkingen aan haar persoon komen me bekend voor en maakten dat ik af en toe me verbonden met haar voelde. De boodschap wie je ook bent en hoe je er ook uitziet, je mag er zijn, is door de auteur geweldig uitgewerkt in dit verhaal. Echt chapeau! Veel mensen zouden dit moeten lezen en kunnen hier nog wat van leren.

Een geweldige afsluiter van een prachtige serie. Ook weer een heel ander boek dan de vorige delen maar het is Cherry gelukt een serie neer te zetten die er toe doet. Die mooie boodschappen uitdraagt en een meerwaarde is binnen het New Ault genre.

Meer recensies van Amarins