Een geweldige thriller van eigen bodem!

Amarins 20 maart 2024
Door de dood van dochter Insa is Hester haar leven volledig verwoest, is haar huwelijk gestrand en is haar zeilschool in financiële problemen beland. Als na twee jaar alle cursussen eindelijk weer zijn volgeboekt komt Timo, een goede vriend van Insa, terug voor zeillessen. Hij is niet alleen, ook Timo’s vader is meegekomen en heeft duidelijk een oogje op Hester.
Maar dan wordt er weer een meisje vermoord en voor de tweede keer zwaar gewond gevonden. Hester begint te vermoeden dat Insa’s moordenaar is teruggekeerd. Of wellicht is hij nooit weggeweest!

De cover van dit boek trok meteen aan me, wat een beauty en wat zou daar achter schuil gaan? Toen ik onverwacht een recensie-exemplaar in mijn mailbox vond was ik erg blij, dank hiervoor Crimecompagnie!

Je wordt vanaf de eerste bladzijde meegesleept in het verhaal van Hester. De schrijfstijl is zoals ik die al kende uit vorige boeken van Jansma. Meteen is het weer vlot geschreven, leest het lekker weg en word je nieuwsgierig naar de afloop. Je blijft constant aan de bladzijden gekluisterd, wordt getrakteerd op een aantal plottwists. Jansma weet je tot het einde te boeien en dan verrassend te eindigen.

De spanning wordt in dit verhaal heel mooi opgebouwd. Waar het begint met het leren kennen van Hester, haar kinderen en de mensen van de zeilschool wordt heel langzaam de focus gelegd op de moorden van de twee meisjes en de ontknoping van een spannend verhaal.

Personages zijn prachtig uitgewerkt. Vooral Hester leren we heel goed kennen. Het is net of sta je naast haar. Haar twijfels, gevoelens en vooral de spanning die ze heeft voel je. Je kan je helemaal inleven in haar en begrijpt de keuzes die ze maakt. Ook alle andere personages zijn goed neergezet. Hun gedrag en vooral ook de vreemde gedragingen maken dat je constant getriggerd blijft en probeert te ontdekken hoe dit verhaal zal eindigen. Ze hebben echt allemaal hun eigen mooie rol in dit geweldige verhaal.

De beeldende schrijfstijl heb ik zo van genoten. Omdat ik zelf Fries ben wist ik waar dit verhaal zich afspeelde, zag ik Lemmer en Bakhuizen zo voor me. Toen mijn eigen Friese voornaam ook nog in het verhaal voorkwam werd het helemaal speciaal.

Al met al echt een super spannend en geweldig verhaal van de hand van Jansma. Het verhaal had van mij nog veel langer mogen duren, wat heb ik genoten! Een dikke aanrader die ik beloond heb met 4 dikke sterren.

Meer recensies van Amarins