Geweldige en verrassende thriller!

Amarins 23 februari 2024
Op 29 februari 2012 verdrinkt een vijfjarig meisje in een sloot dicht bij haar huis. Vier jaar later kost een fatale woningbrand een geliefde dorpsbewoner het leven. Een jonge man crasht met zijn motor tijdens de schrikkeldag in 2020. Kortom, elk schrikkeljaar komt er een bewoner uit het dorp Warchem om het leven. Aafke, die nog niet zo lang in Warchem woont is niet overtuigd van het verband maar wordt meegetrokken in verhalen uit het verleden door haar vriend en dorpsbewoner Stef. Vastbesloten om achter de waarheid te komen gaat ze op onderzoek uit.

Schrikkeldag is mijn eerste kennismaking met werk van auteur Inge Spaan. En wat voor één. Het is meteen volop genieten. Het leest erg aangenaam, vlot en het taalgebruik is makkelijk en uitnodigend. Hierdoor vlieg je letterlijk door het verhaal en is uit voor je het weet.

Het verhaal wordt verteld vanuit twee perspectieven. Aafke volgen we in het heden en van Stef wordt steeds een stukje verleden weergegeven. De verhaallijnen komen op een bijzonder mooie manier weer bij elkaar. Je blijft je lang afvragen welke kant het verhaal op gaat.

Personages zijn heel mooi uitgewerkt. Vooral Aafke horen we veel van, haar emoties en gevoelens zijn heel goed weergegeven. De spanning die zij kent voel je als lezer en met haar puzzel je ook mee wat er in al die jaren is gebeurt. Stef leren we vooral kennen aan de hand van de beelden uit het verleden. Dit zorgt voor een mooie verwerking van zijn personage. Je vraagt je steeds meer af wat er met hem gebeurt is. Uiteindelijk krijg je hier de antwoorden op en kun je ook Stef heel goed begrijpen.

Schrikkeldag is een verhaal dat een mooie opbouw kent. Vanaf het begin ben je geboeid, de spanning wordt goed opgebouwd en na de enorme plottwist die het verhaal richting het einde kent ben je zeer verrast. Een verrassend einde van een geweldige thriller volgt.

Schrikkeljaar is een dikke aanrader, een geweldige thriller van eigen bodem. Je bent verzekerd van een aantal heerlijke uurtjes leesplezier waarin de spanning goed wordt opgebouwd en je zeer verrast achterblijft.

Vanaf 29 februari a.s. is het boek overal te koop. Ik zou zeggen, ren naar de winkel of naar de digitale shop, want dit boek moet je lezen.

Meer recensies van Amarins