De logé

Ananas 19 maart 2024
De logé van Nelle Lamarr is een psychologische thriller. Door de tekst voorop de cover  : Voor de fans van De hulp van Freida McFadden, heb ik hoge verwachtingen van dit boek. Gelukkig werd ik niet teleurgesteld. Het verhaal draait om een gezin en een uitwisselingsstudent die bij hen komt wonen. De uitwisselingsstudent Tanya lijkt erg op de overleden dochter Anabel. De hoofdpersonen  verder zijn vader Matt, moeder Natalie,  die worstelt met het verlies van haar dochter Anabel en haar andere dochter Paige die hun nieuwe logé niet kan uitstaan. Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit Paige en Natalie, nergens verwarrend maar gewoon overzichtelijk, bovenaan elk hoofdstuk zie je steeds de naam staan, zodat het altijd duidelijk is wie er aan het woord is. In de tijd dat Tanya zich dieper in het gezin nestelt, wordt de gelijkenis met Anabel met de dag griezeliger. Tanya lijkt niet alleen op Anabel maar begint in haar gedrag zich steeds meer als haar te gedragen en zelfs te klinken. Wat een pageturner, als je eenmaal begonnen bent met lezen kun je het boek niet meer wegleggen. Psychologisch zit het verhaal erg goed in elkaar. Het verhaal is van het begin tot het eind spannend, er zijn veel personages die iets verbergen, er zijn veel geheimen. Je weet nog niet hoe precies wie of wat. Heerlijk leesvoer. Halverwege het boek worden er wel hints gegeven door de auteur en krijg je een beetje een idee waar het verhaal naartoe gaat. Toch is het gelukkig geen voorspelbaar einde, en laat tevens ruimte over voor een eventueel vervolg. Door de spannende verhaallijn leest het boek erg vlot en het verhaal is origineel en meeslepend. Soms een tikje ongeloofwaardig maar daar heb ik mij niet aan gestoord verder. Ik heb het boek met veel plezier gelezen en vond het jammer dat het zo snel uit was! Aanrader!

Meer recensies van Ananas