Het boekenschip van Parijs

Ananas 04 november 2023
Het boekenschip van Parijs is een feelgood roman van Nina George. De cover vind ik erg mooi en het geeft meteen al een warm feelgood gevoel. Het boekenschip van Parijs is het vervolg van het boek De boekenapotheek aan de Seine deze heb ik niet gelezen dus een korte beschrijving van het vorige deel was wel fijn geweest.
Jean Perdu zijn schip was een restaurant geworden dat werd gerund door dierbare vrienden, op zijn verjaardag krijgt hij het schip terug, zijn vrienden hebben plannen om een restaurant op het land te runnen.
Samen met kinderboekenauteur Max Jordan besluit Jean zijn boekenschip via de kanalen en rivieren van Frankrijk terug te varen van de Provence naar Parijs. Onderweg beginnen de avonturen van de verschillende mensen en kinderen die op het op het schip op zoek zijn naar een boek. Jean is een soort literaire apotheker om mensen door boeken beter te laten voelen.
Wel een origineel idee, een soort apotheek voor boeken. Ook worden maatschappelijke zaken besproken. Er zijn wel heel veel personages en zowel de personages als de diverse onderwerpen worden niet echt uitgewerkt. Het boek leest gemakkelijk en heeft een fijne sfeer maar het had wel wat beter uitgewerkt mogen worden.Toch heb ik het boek met plezier gelezen en krijgt het van mij 3 sterren.

Meer recensies van Ananas