Fantastische verhalen

André 27 mei 2020
"Wat er van ons wordt verwacht" is een verhalenbundel van Ted Chiang. Deze bundel bevat negen korte tot iets langere verhalen.

Ted Chiang schrijft scifi verhalen maar zeker géén space opera of verhalen op verre planeten, zijn verhalen zijn meer filosofisch van aard. Bijvoorbeeld; wat als de aarde echt maar ca. 6.000 jaar oud is en alle bewijzen van een schepping zijn aanwezig en je krijgt toch een geloofscrisis, hoe verwerk je dat? Wat als je met een versie van jezelf kan praten uit een parallelle wereld, kun je jaloers zijn op jezelf? Wat als je erachter komt dat alle beslissingen die je neemt al vast staan en je dus geen eigen vrije wil blijkt te hebben?

Negen van dergelijke verhalen zijn door Chiang beschreven in dit boek.

Korte verhalen schrijven is een vak apart, Ted Chiang is de absolute meester in dit vak!!!

● De Koopman en de poort van de alchemist ⭐⭐⭐⭐⭐
● Uitwaseming ⭐⭐⭐⭐1/2