Soms is er verandering nodig in je leven.

Angela 24 februari 2024
Het hoofdthema is kerst maar er spelen nog veel meer thema’s in het verhaal: vriendschap, familie, liefde, verdriet, levensfase en fouten maken. Het komt allemaal aanbod. Alles speelt in het verhaal rond de kerst af. Door de verschillende mensen in vriendenclub spelen alle thema steeds een andere rol en zie je ze ook groeien. Hierdoor is het een niet standaard kerstverhaal om te lezen.

Wat ik knap vond is het wisselen tussen het verleden en heden in het verhaal. Het word goed aangeven en de overgangen zijn ook duidelijk. Je hebt echt door als een andere tijd is.

We wisselen ook tussen Hannah en Finn gedachte, zodat je een completere beeld krijgt van alles wat er speelt. De schrijver heeft hier goed over nagedacht.

Al moet ik toegeven dat sommige stukken soms een beetje te lang vond duren. Kwam soms een beetje hetzelfde over. Vond dat een beetje jammer.

Ondanks alles is de schrijfstijl van Becca erg fijn. Ze houd het tempo goed vast en beeld een goed beeld van de wereld waarin ze leven. Ook alle gedachte gangen heeft ze goed beschreven.

Dit is wel een leuk verhaal om in de december maand te lezen. Het past er helemaal bij en geeft ook mooie boodschappen over.

Meer recensies van Angela