Verhaal met potentie

AnnekeT 11 maart 2024
Ik werd aangetrokken door de kaft in combinatie met de beschrijving van het boek. Ik had hoge verwachtingen. Ik moet zeggen dat het verhaal zeker potentie heeft. Er wordt veel verteld, de personages worden redelijk uitgewerkt, en er komt ook historie voorbij.

Helaas bleef er toch een onbevredigend gevoel achter. Ik had het idee dat ik informatie miste, dat sommige stukken wat verder uitgewerkt hadden kunnen worden. Ik vermoed dat de auteur het verhaal gewoon kort en krachtig wilde houden, wat zeker lovenswaardig is.

Ook bleef ik iedere keer met vragen zitten. Want waarom zou iemand de twee jongens een persoonlijke brief voorlezen? En waarom heb op pad sturen? Is het normaal dat een scholier voor een werkstuk zo ver gaat, en naar het buitenland reist? Of gaat het toch om studenten?
Het verhaal eindigt ook iets te abrupt voor mij.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet doorhad dat dit een jeugdboek betrof. Misschien dat ik daarom ook meer verwachtte.

Ik las dit boek in het kader van de Facebook-groep Boekentoer

Meer recensies van AnnekeT