Rook

AnnekeT 07 mei 2024
Alain Visser vertelt over de geschiedenis van zijn verslaving. Hoe het begon met roken en hoe hij langzaam steeds verder ging. Maar ook dat hij momenten had tijdens zijn reizen dat hij niet kón roken, tenminste, geen drugs kon gebruiken. Hij vertelt over de reizen die hij gemaakt heeft, met vrij gedetailleerde beschrijvingen. Maar ook over zijn band met zijn familie en vrienden.

Er wordt veel verteld in dit boek, heel veel. Het is mooi om de verschillende aspecten te zien van zijn leven, maar soms vond ik het net iets té veel. Dat maakte dat ik het boek soms echt even weg moet leggen, voordat ik weer verder ging.

De schrijfstijl is mooi, kort en krachtig. Met duidelijke witregels tussen de verschillende stukken binnen een hoofdstuk. Ik zat wel soms met kromme tenen: "Komt hij hier nu mee weg of belandt hij in het buitenland in een gevangenis?", was één van die momenten. Zeker omdat op dat moment, als ik het me goed herinner, zijn moeder erbij was, en wat gebeurt er dan met haar?

Ik had het bijna 4 sterren gegeven, maar omdat ik toch wat moeite had om door het boek heen te komen, is het bij 3 sterren gebleven.

Ik las dit boek in het kader van de Facebookgroep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT