Fata Morgana

AnnekeT 22 maart 2024
Een prachtig (jeugd)boek van het schrijversduo dat schrijft onder de naam Leana Mystica. Het verhaal begint 'gewoon' met een vakantie naar Mexico. We leren de verschillende personen kennen.
Dan verdwijnen de vaders van het gezin. De kinderen gaan op zoek en komen in een spannend avontuur terecht.

Naast de zoektocht naar de vaders, wat je als een redelijk normaal avonturenverhaal kunt beschouwen, komen er ook andere elementen voor in het verhaal. De voorkant laat hier al iets van zien: een gigantische uil en een geheimzinnige (gloeiende?) boom. Het is dus niet puur een avontuur, maar er zitten ook fantasy-elementen in. Voor het verhaal begint worden de verschillende kinderen middels een 'paspoort' voorgesteld.

De hoofdstukken worden per hoofdstuk vanuit het perspectief van de verschillende kinderen beschreven. De hoofdstukken worden ook naar de kinderen genoemd. Zo weet je altijd wie 'aan het woord' is. Het loopt ook mooi in elkaar over.
Het boek leest makkelijk weg.

Het betreft hier deel 1, maar het verhaal lijkt af. Ik ben wel benieuwd hoe het volgende boek vormgegeven gaat worden.

Ik las dit boek in het kader van de Facebookgroep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT