Het lot van de storm

AnnekeT 17 maart 2024
Ik vond dit een prachtig boek. Er zijn verschillende verhaallijnen, die apart beginnen, maar steeds meer naar elkaar toekomen.
Zo is er het verhaal van Xander, de zoon van een poortwachter van een stad op het eiland Shaemutt. Hij raakt betrokken bij de jacht op goblins. Tijdens deze reis maakt hij van alles mee en groeit en ontwikkelt zich. Hij komt uiteindelijk terecht bij de Dwergen, die ondergronds leven. Daar moet hij een Test ondergaan, omdat hij zou zijn aangeraakt door een voorouder en dit overleeft.
De samenleving van de Dwergen is weer een verhaal op zich binnen dit verhaal. Met Amber als de dwerg die afwijkt binnen ene samenleving met strakke opvattingen.
Ook is er Elaria, een Feline (katachtige), die met haar 'clan' reist. Die groep doet me denken aan zigeuners. Zij komen aan bij dezelfde stad waar Xander vandaan komt. Haar groep wordt overvallen en Elaria zoekt uit wat er aan de hand is. Er blijken intriges alom te zijn. Ook Elaria groeit en ontwikkelt zich steeds meer tijdens het verhaal.

Ik vond het een mooi boek. Het is een echt fantasy-verhaal, waarin veel personages voorkomen. De personages worden in de loop van het verhaal steeds beter uitgewerkt. Soms meteen heel duidelijk, en soms eerst door subtiele hints. Als je gewend bent aan dit soort boeken, zie je de hints waarschijnlijk iets sneller en kun je sommige dingen al aan zien komen.

Het zijn 322 pagina's verdeeld over 13 hoofdstukken. Dit betekent ook dat de hoofdstukken aardig lang zijn. Persoonlijk vind ik het prettiger als de hoofdstukken iets minder lang zijn. Daarnaast had ik wat moeite de keuze van de titel te begrijpen.

Desondanks raad ik het boek zeker aan.

Ik las dit boek in het kader van de Facebook-groep Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT