Een Amerikaanse James Bond

Annelies Tielen 28 november 2021
Alhoewel er al vele boeken zijn geschreven over Mitch Rapp, eerst door Kyle Mills, nu door Vince Flynn, was dit mijn eerste kennismaking met deze geheim agent. En ook meteen mijn eerste kennismaking met het genre. Ik lees graag thrillers en detectives, maar een boek over een geheim agent had ik nog niet eerder gelezen.
Het lezen van dit boek is als het kijken naar een James Bond (of andere superheld) film. Alles lukt Mitch Rapp, ook als je als lezer denkt dat het niet mogelijk is om uit een penibele situatie te komen. Het is een complex verhaal dat zich afspeelt op meerdere continenten, maar vooral de strijd tussen Mitch Rapp en Sayid Halabi; twee aartsvijanden. De strijd raakt ook de politiek op het Capitool, er worden virussen verspreid, er zijn drugbarons aanwezig; kortom: alles voor een spannend filmscenario. En zo heb ik dit boek ook gelezen. Het leest zoals je naar een actiefilm kijkt: je hoeft niet alles te begrijpen (vaak veel te ingewikkeld), maar het is snel, complex en bovenal echt heel spannend!

Meer recensies van Annelies Tielen