Geen klik met dit boek en het onderwerp.

De stenen Goden – Jeroen Windmeijer
Nederlands 507 pagina's
E-book ISBN 9789402764437
Uitgave 01 maart 2022

---Op 5 april 1972 vaart de boomkotter Eben Haëzer van Cor van Ooostbrugge voor de kust van Goerree-Overflakkee.
Hij draait een sjekkie en stopt die in de hoek van zijn mond.
Terwijl de goedgevulde sleepnetten omhoog getakeld worden zingt Cor zijn favoriete psalm:
“Zie ik de hemel, het werk van Uw vingers, de maan en de sterren door U daar bevestigd.......”.
De bemanning opent de netten en ineens hebben de mannen hun bezigheden gestaakt.
Op de tafel ligt een stuk steen. Het is een beeld van ongeveer 25 cm.
“Het is een afgodsbeeld”, zegt Rinus de oudste. “Gooi het weg”
Cor neemt het toch mee.
Jaren later besefte hij dat hij dit ding gelijk over boord had moeten gooien.---

Dit is een stukje over hoe een kleine Moai in Middelburg is terecht gekomen.

Een verhaal over de mysterieuze beelden van Paaseiland.

Helaas was dit boek voor mij geen succes en heb ik het enkele malen weg moeten leggen omdat ik vast liep.
Omdat ik dit boek moest beoordelen voor de Hebben lezersjury heb ik het uitgelezen met tussenpozen.
Al eerder heb ik geprobeerd om een boek te lezen van Jeroen Windmeijer maar ik heb geen klik met de onderwerpen die hij schrijft.
Ook zijn schrijfstijl staat mij niet aan.
Jammer maar helaas.

Rotterdam, 9 maart 2023
Annemarie van de Kuilen 1*
Ik heb dit beoordeeld voor de Hebban Thrillerprijs 2023.

Meer recensies van Annemarie van de Kuilen