Martin Junckersen & Signe Kristiansen gaan weer samen op een moordzaak.

Schaduwrijk – Kim Faber & Janni Pedersen
Vertaald door Corry van Bree
Uitgeverij: HarperCollins
Eerste druk: juli 2023

====Hij houdt van de nachtdiensten vanaf de eerste dag dat hij er werkt.
40 jaar geleden begon hij in de centrale aan de oever van de fjord.
Hij is degene die reparaties uitvoert. De centrale is zijn kind.
Nog tweeënhalve week en dan is het voorbij. Dan gaan zijn vrouw en hij genieten van hun pensioen.
Wie wordt hij als hij, Jens Viggo, van de centrale er niet meer is.
Hij ziet de transportband waarop de kolen naar de centrale worden vervoerd.
Ineens hoort hij een vreemd geluid en fronst. De luchtdruk duwt hem op zijn knieën. Een vijftig kilo zware ijzeren balk valt met zeventig kilometer per uur op zijn hoofd.====

Op de ochtend van het ongeluk wordt in het noorden van Kopenhagen de zoon, Karl, van de klimaatminister dood aangetroffen in een villa.
Na een onderzoek blijkt dat Karl een zware cocaïneverslaving had.
Het blijkt dat hij banden had met een onbekende drugsbende.
Met vraagt zich af of er een verband is tussen de twee zaken.
Juncker en Kristiansen worden op deze zaak gezet en zetten alles op alles om deze twee zaken op te lossen.

Schaduwrijk is het vierde deel van een serie die geschreven is door Kim Faber & Janni Pedersen.
Dit boek mocht ik lezen voor World of Thrillers Boekenclub.
Toen ik eenmaal wist dat we gezamenlijk Schaduwrijk gingen lezen, heb ik het eerste deel “Winterland” gelezen zodat ik kennis kon maken met de personages.
Deel vier begon goed en ik voelde zeker de spanning.
Naarmate ik verder las merkte ik dat ik veel informatie miste.
Er was naar mijn gevoel een sprong van 10 jaar gemaakt van deel één naar deel vier.
Het verhaal ging me tegen staan. Gelukkig heb ik het wel uit gelezen.
Mijn advies is dat men beter een serie vanaf het begin kan gaan lezen.
Je mist te veel informatie als je het niet doet.

Rotterdam, 19 september 2023
Annemarie van de Kuilen
Met dank aan HarperCollins.

Meer recensies van Annemarie van de Kuilen