335 uur, 58 minuten en 10 seconden geeft stress.

Trauma – Charles den Tex
Nederlands Paperback 368 pagina's
ISBN 9789402712094
Eerste druk 04 april 2023
Uitgever: HarperCollins

===John en zijn team, Kenzi, George, hijzelf en Lydia, repareren spullen waar mensen aan gehecht zijn.
Voorheen was Jaap lid van de groep maar na zijn overlijden is Kenzi bij de groep gekomen.
Ze zijn in een buurtcentrum waar mensen wachten tot ze aan de beurt zijn.
Mannen en vrouwen sjouwen met hun gekoesterde bezit.
Het maakt niet uit wat het is want De Repairclub is gespecialiseerd in het oplappen van de apparaten.
Ineens staat John oog in oog met een man.
In zijn linkerhand heeft hij een tas. “Mijn naam is Wasim”, zegt de man.
Hij zet een metalen kistje op de werktafel.
Wanneer John het open maakt ziet hij een foto met een vrouw die dood op de grond ligt met naast haar een kleuter.
De herinnering is bij John hard, scherp en snijdt door zijn ziel.
Repareer maar zegt de man. John ziet een timer met een tijd: 335 uur, 58 minuten en 10 seconden. Zijn lichaam reageert “dit is gevaar.” Is het een bom?
De seconden tikken weg.
In enkele seconden is John terug in Afghanistan waar dit drama zich heeft afgespeeld===

Dit boek is een vervolg van de Repairclub.

De vraag waar de timer voor staat en wat er gebeurt als de tijd voorbij is.
Het is een speurtocht met veel stress want er is haast bij geboden.
Gaat er een bom af als de timer op nul staat? Niemand weet het.
Twee weken meer tijd is er niet.
Iedereen staat op scherp. Wat als ….. wat als..

Trauma begint min of meer net als De Repairclub.
Tijdens een Repairdag komt er iemand langs met een boodschap waardoor John terug geworpen wordt in het verleden.
Voorheen was het Rusland en nu Afghanistan.
Daarom vond ik dit boek niet minder spannend.
Kleine hoofdstukken zodat ik er nog één hoofdstuk er achteraan plakte.
Geschreven in goed begrijpelijke woorden.
Wat ik storend vond is dat dat er naar “De Witte mens” wordt verwezen dat hij een zogenaamd ingebakken superioriteitsgevoel zou hebben.
Zo'n opmerking zaait in mijn ogen verdeeldheid tussen de blanke en “gekleurde” medemens.
(ik las het ook als opmerking in de World of Thrillers Boekenclub.)

Rotterdam, 24 mei 2023
Annemarie van de Kuilen 3*

Met dank aan World of Thrillers Boekenclub.

Meer recensies van Annemarie van de Kuilen