Het verhaal is net iets anders.

Nooit meer thuis – Inge Spaan
Uitgever: HarperCollins
Paperback Nederlands 320 pagina's
ISBN 9789402712124
Eerste uitgave 17 mei 2023

==== Ik weet niet wat ik moet antwoorden en reageer ik niet en haal ik mijn schouders op.
Ik lach maar niet zoals ik normaal lach.
Alweer word ik vastgepakt en het doet pijn.
Die ogen staan raar. Het lukt niet om weg te lopen en mijn benen lijken van beton.
Twee handen schudden mij heen en weer en ik word zo hard geduwd dat ik achterover val. Ik voel me duizelig en het lukt niet om mijn ogen open te doen.
Ik wil naar huis. ====

Meriam probeert zich staande te houden omdat haar man duidelijk heeft gemaakt dat hij wil scheiden. Zij moet ook nog eens het slechte nieuws aan hun kinderen vertellen.
Gelukkig heeft ze een goede vriendin, Nicoline, de moeder van een klasgenootje van haar dochter waar ze haar verhaal bij kwijt kan.

Sinds Nicoline er achter is gekomen dat haar dochter Tessa erg gepest wordt op school ziet ze haar dochter steeds ongelukkiger worden.
Ze laat het er niet bij zitten maar als ze een gesprek eist op school krijgt ze niet veel medewerking.

Dan komt Benthe, de dochter van Meriam, niet terug naar huis als ze de hond uit laat. Pablo de hond kwam wel thuis zonder halsband.
Het duurt erg lang en de kinderen zouden met hun vader meegaan. Waar blijft ze nou?
Benthe komt niet terug en laat ook niets horen.

Ik had nog niets van Inge Spaan gelezen en het verhaal is mij niet tegengevallen.
Het begin vond ik wat langdradig over het wel en wee in het dorp waar alles afspeelt.
Later voelde ik toch wel spanning. Ik vond het ook prettig dat een gebeurtenis door beide moeders verteld werd.
De eerste keer dacht ik: “dit heb ik toch net ook gelezen” maar dan is het net even anders. Zo krijg je een beter inzicht hoe iets beleefd wordt.
Het plot is niet zoals ik verwacht had maar ik vond het briljant, hilarisch en ik heb hard moeten lachen.
Een aanrader.

Rotterdam, 17 juli 2023
Annemarie van de Kuilen 4*
Met dank aan World of Thrillers Boekenclub.

Meer recensies van Annemarie van de Kuilen