De Upgrade

Annet 15 november 2021
De Upgrade speelt in de niet eens zo verre toekomst, in 2045. We hebben allemaal een virtuele assistent, we verplaatsen ons in zelfrijdende auto’s en een biefstuk eet je alleen nog in een sterrenrestaurant.

Romy Bell is opnieuw de hoofdpersoon in de tweede thriller van Steven van Belleghem. Romy is inmiddels de voorzitter van de internationale medisch-ethische organisatie. Ze krijgt te maken met de illegale DNA- praktijken van een arts in Londen, de praktijken van deze arts blijken een onderdeel te zijn van een groter plan om een bepaald deel van de mensheid te ‘upgraden’ en de tegenstanders en mensen die teveel weten uit te schakelen door een gepersonaliseerd virus. Is Romy op tijd om dit te stoppen?

In korte hoofdstukken vertelt Steven van Belleghem opnieuw een spannend verhaal. De techniek waar we in de toekomst gebruik van kunnen maken wordt helder uitgelegd en geeft stof tot nadenken. Het is best angstaanjagend wat er dan allemaal mogelijk kan zijn met DNA en virussen en als dat in verkeerde handen komt…
Het verhaal heeft soms een wat onwaarschijnlijke wending en de personages blijven wat tweedimensionaal. Al met al is het een zeer aangename leeservaring en een derde Romy Bell zal ik zeker ook gaan lezen (als die er komt).

Meer recensies van Annet