Moeders van anderen

Annet 13 augustus 2018
Mijn eerste blind date met een boek. Op basis van een aantal steekwoorden heb ik me ingeschreven voor deelname aan een leesclub. Een superleuk concept! Helaas pakte deze blind date niet zo goed voor mij uit. Het is een boek wat gaat over twee zusjes die vertellen over hun leven met een moeder die alcoholiste is. Wat het toeval wil is dat ik de laatste maanden verschillende boeken heb gelezen met als thema ‘opgroeien in een disfunctioneel gezin’. Eigenlijk was ik er wel een beetje klaar mee en als ik geweten had dat dit een boek met ditzelfde thema was, had ik niet meegedaan. In deze situatie is het erg lastig een recensie te schrijven omdat mijn oordeel gekleurd wordt door de omstandigheden waar het boek niets aan kan doen.

Uiteraard het ik het wel uit gelezen en het leest vrij vlot. Het zou 'tragikomisch' zijn, ik vond het vooral 'tragisch' en werd er droevig van. Duidelijk niet mijn boek, het zij zo.

Meer recensies van Annet