Zeer teleurstellend!

Annet 21 januari 2018
Jammer! Door al de lovende recensies verwachtte ik een goed boek en dat was in mijn ogen absoluut niet het geval.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig moeite had het uit te lezen, het leest wel lekker vlot en op één of andere manier wil je toch weten hoe het verder gaat. Toch was ik wel blij dat het uit was want ik stoorde me erg aan de ‘Amerika is geweldig’- toon. Bevooroordeeld en zo zwart-wit, echt ergerlijk.
De personages stegen ook niet uit boven hun bijna karikaturale, stereotype beschrijving. De verhaallijn vond ik onwaarschijnlijk en de vele, zeer gedetailleerd beschreven heldendaden irrelevant.
Tot ongeveer 100 pagina’s voor het eind dacht ik nog aan een 3*** beoordeling (mijn ‘best wel oké’ beoordeling) want als je bijna 800 pagina’s kan schrijven en de lezer ze zonder veel moeite kan uitlezen heb je wel 3*** verdiend. Maar… het belabberde einde en met name de laatste paragraaf deden me zonder enige twijfel niet meer dan 2** te geven.
Nee, absoluut geen aanrader.

Meer recensies van Annet